تازه های هوشمند سازی

هاب دی-لینک، راهکاری برای هوشمند سازی منازل

دی-لینک درصدد معرفی هاب ارتباطی خانه‌ی هوشمند DCH-G020 است. براساس اطلاعات منتشر شده، این محصول گواهی مربوط به کمیسیون مخابرات ایالات متحده را دریافت کرده است. احتمالا دی‌-لینک این محصول را به‌همراه متعلقات آن در نمایشگاه CES 2015 معرفی خواهد کرد.

هاب خانه‌های هوشمند دی-لینک قادر است تا انواع لوازم خانگی و سنسور‌ها را از طریق امواج Z یا Z Wave شناسایی کند. همچنین در کنار قابلیت ارتباط با لوازم خانگی هوشمند، این هاب توانایی اتصال به ابزار‌های وای-فای را نیز دارا است. Z Wave پروتکل ارتباطی بی‌سیمی است که برای ارتباط لوازم خانگی هوشمند و به منظور اتوماسیون منازل تعریف شده است. Z Wave شامل امواج بی‌سیم با فرکانس پایین است که در لوازم خانگی از جمله سیستم‌های روشنایی، سنسورهای سنجش دما، دوربین‌های مدار بسته و کنترل‌کننده‌های درب و پنجره مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هاب دی‌-لینک قادر است با انواع سنسورها و دوربین‌های مدار بسته علاوه بر محصولات خود دی‌لینک ارتباط برقرار کند.

علاوه بر عرضه‌ی هاب مخصوص ارتباط ابزار‌های مختلف در خانه‌های هوشمند، دی‌لینک برای اولین بار، انواع سنسور‌های Z Wave را نیز معرفی می‌کند که در تصویر فوق قابل مشاهده هستند. قابلیت اتصال به ابزار‌های وای-فای، امکان اتصال به مودم بی‌سیم را نیز به این هاب می‌دهد. همچنین می‌توان با اتصال گوشی‌هوشمند به این هاب از طریق وای-فای و با استفاده از QR Code به لوازم خانگی مجهز به ارتباط Z Wave متصل شده و به کنترل آن‌ها پرداخت. هنوز صحبتی از قیمت تعیین شده برای این هاب به میان نیامده است. دی-لینک با حضور در نمایشگاه CES 2015 قابلیت‌های این هاب را نمایش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *