تازه های هوشمند سازی

فورد به دنبال یکپارچه سازی خانه هوشمند با خودروی هوشمند است

فورد در CES امسال نشان داد که موفق شده تا خودروی هوشمند خود را با اسپیکر Amzon Echo و پلتفرم هوشمند سازی خانه با نام Wink یکپارچه کند. به این ترتیب کاربر می‌تواند از خانه، خودروی خود را کنترل کرده و از داخل خودرو نیز لوازم خانه را مدیریت کند. همراه زومیت باشید.

از نگاه فورد کاربر باید بتواند وقتی در خانه است، از راه دور، در خودرو خود را باز یا بسته کند و اطلاعات مربوط به سطح بنزین خودرو، یا میزان شارژ باتری‌ها در خودروهای الکتریکی را مشاهده کند. علاوه بر این‌ها کاربر باید بتواند موقعیت دقیق خودروی خود را به همراه زمان باقی مانده تا خانه را مشاهده کند. این قابلیت برای والدینی که می‌خواهند فرزندان خود را کنترل کنند مناسب خواهد بود.

فورد همچنین به دنبال آن است تا وقتی کاربر در داخل خودرو است از طریق پلتفرم الکسای آمازون و به واسطه‌ی دکمه‌ای که روی فرمان خودرو قرار داده شده، به تمام ابزارهایی که به این پلتفرم متصل هستند دسترسی داشته باشد و مثلا بتواند درب پارکینگ را باز کند یا چراغ‌های خانه را روشن و خاموش کند. همچنین از طریق این دکمه می‌توان به اطلاعات مفیدی که اکو در اختیار کاربر قرار می‌دهد دسترسی داشت و مثلا از اخبار مطلع شد یا مثلا درباره‌ی بلیط هواپیما یا سینما اطلاعاتی کسب کرد.

پلتفرم Wink کنترل کاملی را برای دسترسی به ابزارهای متصل به اینترنت اشیاء مانند درب پارکینگ، قفل خانه، و همچنین اپلیکیشن‌های AppLink از طریق دستورات صوتی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

فورد اولین خودرسازی نیست که می‌خواهد خودروهای هوشمند را با خانه‌ی هوشمند یکپارچه کند؛ مرسدس بنز نیز دو سال پیش همکاری مشابهی را با پلتفرم Nest شروع کرد تا راننده بتواند از داخل خودرو، دمای منزل یا محل کار خود را کنترل کند و همچنین به دیگر لوازم خانگی متصل با این پلتفرم دسترسی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *