خانه هوشمند

بهترین خانه‌های هوشمند در جهان

موزه‌ی علم و صنعت شیکاگو

خانه هوشمند موزه‌ی علم و صنعت، شیکاگو 

این خانه‌ی سه‌طبقه که به شکل موزه و برای سکونت دو نفر طراحی شده است، به کمک دو تکنولوژی هوشمند و سبز، از جمله سیستم اتوماسیونی که مقدار مصرف انرژی خانه را کنترل می‌کند، یکی از بهترین خانه‌های هوشمند در دنیا است. نگاه کردن در آینه‌ی حمام این ساختمان نه‌تنها انعکاس صورت شما، بلکه اخبار و وضعیت آب‌و‌هوا را نیز نشان می‌دهد.

می‌توانید برای دوش گرفتن محدودیت زمانی تعیین کنید تا وقتی از این حد عبور کرد، به شما هشدار بدهد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • نگاهی به درون یک خانه هوشمند در لندن

نورگیرها و کرکره‌ها در این ساختمان قابل تنظیم از راه دور هستند و سیستم‌های امنیتی و سرگرمی از طریق پیشرفته‌ترین پنل‌های لمسی کنترل می‌شوند.

پیشخوان آشپزخانه شاید در نگاه اول عادی به نظر برسد؛ اما با قرار دادن دستگاه‌های الکترونیکی روی سطح آن، آن‌ها را شارژ می‌کند. این خانه هوشمند ماشین چمن‌زنی رباتیک نیز دارد.

 

خانه هوشمند Wired

خانه هوشمند wired

خانه‌ای که شرکت LivingHomes برای مجله‌ی تکنولوژی Wired در لس آنجلس ساخته است،‌ اگرچه با طراحی ماژولار خود چندان هوشمند به نظر نمی‌رسد؛ اما داخل آن داستان کاملا متفاوتی در جریان است.

در این خانه یک سرور رسانه‌ی مرکزی از تمام گوشی‌های متصل، به‌روزرسانی‌هایی را به نمایشگرهای نصب‌شده در سراسر خانه می‌فرستد. علاوه بر این، یک سیستم اتوماسیون مرکزی تمام سیستم‌های روشنایی، گرمایشی، تهویه، سرگرمی و امنیتی را کنترل می‌کند و در عین حال به‌عنوان سیستم ارتباط داخلی یا همان اینترکام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه هوشمند بیل گیتس: Xanadu 2.0

خانه هوشمند بیل گیتس زانادو ۲.۰

محل زندگی بیل گیتس در واشنگتن، درست طبق انتظار، مجهز به پیشرفته‌ترین نوع تکنولوژی است. ساخت این خانه‌ی ۱۳۰ میلیون دلاری که با نام زانادو 2.0 (Xanadu 2.0) شناخته می‌شود، ۷ سال طول کشید.

هر یک از ساکنان این خانه دارای میکروچیپی سنجاق‌شده به سینه است که در سراسر خانه توسط حسگرها کنترل می‌شود. به کمک این میکروچیپ‌ها، دما و روشنایی اتاق با ورود افراد به هر اتاق و مطابق با ترجیح آن‌ها تنظیم می‌شود. موسیقی ساکنان را در سراسر خانه «دنبال»‌ می‌کند و نمایشگرهای بزرگ تنها با لمس یک دکمه، تابلوهای نقاشی و تصاویر مورد علاقه‌ی فرد را نمایش می‌دهند. حتی اتاق‌های مهمان هم تمام این ویژگی‌های هوشمند را دارند.

درخت مورد علاقه‌ی بیل گیتس هم به کامپیوتر متصل است و به محض اینکه مقدار رطوبت آن پایین بیاید، به‌طور خودکار آبیاری می‌شود.

خانه کوچک اینتل

خانه هوشمند اینتل

از شرکتی که شیفته‌ی هرچه کوچک‌تر کردن محصولات تکنولوژی است باید هم انتظار ساخت خانه‌ی هوشمند کوچک داشت. این خانه‌ی ۲۰ متری پر از دستگاه‌های هوشمند است. به کمک یک اپلیکیشن روی تبلت می‌توان روشنایی خانه را تنظیم کرد، در را قفل کرد، ورود بدون کلید با تشخیص چهره را فعال کرد و دمای اتاق را تغییر داد.

سیستم ورودی خانه هوشمند اینتل را می‌توان از راه دور کنترل کرد تا صاحب‌خانه حتی اگر در شهر دیگری بود، بتواند شخص پشت در را ببیند و در صورت تمایل، آن‌ها را به خانه راه بدهد. بهتر از همه اینکه در این خانه‌ی کوچک لازم نیست حتی از جای خود بلند شوید. نرم‌افزار تشخیص صدا این امکان را می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی هم چیز به‌راحتی کنترل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *